Något många inte vet om mig...

Allmänt, DIY, Kläder/stil/mode/outfits, Personligt / Permalink / 4
Jag var kanske 7-8 år första gången jag satte mig vid mommos symaskin.
Efter skolan i lågstadiet hade jag nästan alltid små projekt som jag gjorde just vid mormors symaskin.
Jag sydde dockkläder, gosedjur, sängkläder till dockhuset osv.
Jag ville bli kläddesigner som liten. Project runway var mitt favoritprogram.
I högstadiet hade jag alla valbara kurser i syslöjd och jag älskade att bara få ta en paus från skolan och sy.
Då jag gick ut nian kändes det super jobbigt att inse att syslöjden kommer falla bort.
Jag hade fått en egen symaskin, men det var inte samma sak för jag hade inte lust att sy hemma.
Min symaskin låg länge och väl i sin låda undanstoppad.Jag plockade fram den nu och då, för att lappa kläder t.ex.
Då jag fick ta över min brors rum, kunde jag äntligen ha ett skrivbord bara för min symaskin.
I somras köpte jag en provdocka och tyg på loppis.
Då jag känner ångesten komma, sitter jag ibland ner vid symaskinen och syr.
 
Nu syr jag inte dockkläder, men kläder till mig själv.
Ibland blir det bra och ibland sprättar jag till jag bara blir arg och ger upp( bara ett tag , envis som jag är).
Men det här är något som många inte vet,
för då jag var 14-16 kändes det som att det var pinsamt att säga att jag syr. 
Men nu känns det mer " haha jag kan sy kläderna ni köper för 30€ för under 10€".
Hehe, skämt åsido är det nog framför symaskinen man kommer hitta mig en stor del av mitt liv I guess.
 
Här är några tröjor jag sytt, vissa bättre vissa sämre.
 
 
 
#1 - - Lina:

guud va du ji dukti! di ji all skitsnygg, speciellt ande längst ti höger, omg jae avis

Svar: Men taack 🙊 En annan sak hur di sir ut på men 😂
Jonna

#2 - - Ine :

Jätteduktig e du ju :)

Svar: men tack 🙊
Jonna

#3 - - mamma:

Bara så att alla vet, envisheten kommer inte från mamma☺

Svar: ajj int ?;)
Jonna

#4 - - miia:

due så dukti, ska anlit dig till min privata sömmerska :D

Svar: höhö jåånä
Jonna

Till top