Saker om mig

Allmänt, lista / Permalink / 0

 

Kärleken är-  Något så vackert och härligt och så hemskt och sårande. och alldeles alldeles underbart.

Jag är beroende av? Torrschampo, snapchat och rödbetor.

Vad får du oftast komplimanger för? Saker jag skriver och att jag är ärlig.

Hur ser din morgonrutin ut? Vaknar tidigt och kan inte somna om. Kollar telefonen. Virar in mig i en allt för stor morgonrock. Äter gröt och resten beror på dagens planer.

Vad längtar du efter?  13e maj, Umeå, sommar och att det slutar snöa.

Vem är jag...

Vid matbordet? Den som har problem.

På nattklubben? Den som får konstiga impulser och gör vad som helst. Typ dansar på bordet eller leka Carola med handtorken på wc. Också den som kan få stark ångest och åka hem tidigt. Mera ofta det första alternativet.

På stranden? Den blekaste som fryser, skäms över "beachbodyn" och sitter med 4 lager kläder på. 

På efterfest? Somnar helt säkert, annars är jag typ mamman som tröstar dom som gråter, håller i håret då nån spyr och lagar mat till dom som behöver det. #beaburger

I klädbutiker? "ÅÅÅH va fin ... vad kostar den? ....den kan jag sy själv."

Hemma hos andra? Undrar om jag kan hjälpa till med något.

I sängen? Den som endast får värme i sängen då hon har en värmefilt. #whoneedsapartner

På flygplanet? Den som inte är med. Jag har aldrig flugit.

I ett förhållande? Den som bryr sig, som älskar att bli överraskad och älskar att överraska någon. Även den som lägger mina iskalla fötter på din rygg. Varsågod.

Vad skulle du aldrig…

Dricka? Bad motherf**ker på ollis. Never again.
Skoja om? Cancer
Ha på kroppen? Äkta läder
Vilja uppleva? Att någon nära dör.
Säga nej till? En dejt med honom.
Googla? Donald Trump. Det ger virus på datorn som bygger brandväggar överallt och raderar allt som inte var på hårdisken då datorn blev köpt.
Blogga om ? Bråk där jag skulle ha gett ut namn på motparten.

Vad hittar man alltid/ofta…

På ditt skrivbord? Listor
Under din säng?
.Golvet.
I din jackficka? Snytpapper.
Bakom din kylskåpsdörr? Nutridrink
Vid sidan av ditt handfat? Locktång, krepptång, platt-tång och hårfön.
Högst upp i din bokhylla? Doftljus.
Längst ner i din tvättkorg? Botten på korgen.  
I dina tankar? 
Hjärnspöken, mat, träning, han, pengar och massa annat. Ibland är det helt tomt. 

 

Vad är det konstigaste du ätit?

Miia och jag ville vara kulinariska för x antal år sedan och skulle äta cumquats i solnedgången. Stämningen var underbar. Men frukten var inte underbar.

Hur imponerar man på dig?

Med att vara sig själv, ha hobbyer och intressen, ha humor och bry sig om både sig själv och andra.

Min mobil är-  Bredvid mig.

Innan jag går och lägger mig- Så tvättar jag ansiktet och smörjer in mig.

Jag vill verkligen- Att resten av detta år blir bra.

Ler du ofta?- Beror på dag, men för det mesta ja.

5 sätt att vinna mitt hjärta- Visa att du bryr dig, ha humor, få mig på bra humör och visa vad du tycker och känner. Deeptalks är ett enormt plus.

5 saker som skrämmer mig- Sprutor, studenten, att mina vänner tar studenten i år, spindlar, världen och falska människor,

Till top