Varför inte fråga en estenom ?

Allmänt / Permalink / 1
Nu har jag intervjuat Sofia Lindqvist.
Sofia studerar till estenom/stylist,i Vasa och brinner för mode och  drömmer om att jobba med det.
Hon har en super bra blogg, med en hel del inspiration.
Om ni vill besöka hennes blogg kan ni klicka HÄR.


1. Jag beskriver min stil som ...
 Jag har en ganska varierande stil. Jag tycker inte själv att jag följer trender till punkt och pricka utan mer snappar upp trender jag vet jag kommer trivas i och tycker att är snygga. Annars är jag ganska ledig i stilen och bär gärna kläder som även är praktiska och sköna. Klackar däremot är en annan femma. Ju högre desto bättre!

 
2. Mitt favorit plagg är... 
Under vinter och höst har det definitivt varit de svarta jeansen, eftersom de går att matcha till de mesta. Har även haft lite svårt för jeansfärgade byxor, men ska se till att det blir en ändring på det nu till våren. Sedan råkade jag hitta den perfekta lilla svarta klänningen förra hösten. Den är ett av mina favoritplagg i garderoben eftersom den är skön, passar min kropp perfekt och är stilren. 
 
 3.Jag förstår mig inte på (ett plagg )..
Jag har lite svårt för outfits som består av oversizade plagg från topp till tå. Tycker ändå att vi tjejer ska se till att visa upp våra snygga kroppar när vi en gång har dem,och inte gömma in dem helt och hållet :)
 
4.Mitt/mina bästa stiltips är....
Gå med sånt du trivs i! Visst är det skoj att följa trender, men det blir helt enkelt bara inte snyggt om man går med något man inte känner sig bekväm i. Försök hitta din egna stil som passar din personlighet och välj sedan ut de trender som passar din basstil bäst.
 
5.Jag shoppar helst kläder från.... 
Jag är ju studerande så pengar finns inte i överflöd om vi säger så. Jag köper gärna kläder från H&M, Gina Tricot och butiker i samma prisklass, men roligaste är det ju att handla second hand. Man vet aldrig vad man ska hitta när man går in i en second hand butik och det är det som är charmen med det hela.
 
 
6.Mitt favorit klädesmärke är...  
Jag bryr mig faktiskt inte så mycket om märken. Jag tycker att det är ganska sjukt hur stora summor pengar människor verkligen kan lägga ner på ett plagg bara för etikettens skull. Det är helt enkelt inte viktigt för mig. Visst kan jag köpa märkessaker om jag tycker det är snyggt, men jag köper inte kläder för märkets skull.
 
 
7.Den som har bäst stil på jorden enligt mig är ....
Elin Kling är en person jag tycker att är riktigt duktig på att matcha snyggt och aldrig gå "over the top" om vi säger så. Hon är ju en stilikon och jag förstår bra att hon är det. Däremot tycker jag att det finns väldigt många som inspirerar andra med sina stilar, men Elin Kling och Columbine Smille hör definitivt till favoriterna
 
 
8.Plagg som MÅSTE bort ur garderoben i år ...
Det är en väldigt svår fråga eftersom det är så individuellt. Men om jag tänker på min egen garderob tror jag nog att jag kommer att lägga undan kläder i väldigt mörka färger och satsa mer på färg och material nu till våren/sommaren. Kommer tyvärr inte på något speciellt plagg eftersom allt beror på hur man matchar, så hoppas mitt dåliga svar duger :)
 

9.Plagg som jag tycker att ALLA ska ha i sin garderob...
En snygg läderrock. Det här gäller både för män och kvinnor. Det är något som aldrig kommer att gå ur mode och läderrockar är ju så himla snygga! Dessutom finns det någon som passar alla med dagens olika utbud av modeller och färger.
 
10.Vårens trender är...
Har kollar runt i olika tidningar och som vanligt är det väldigt brett. Men om jag tänker på vad jag själv tror, så är randigt något som är en trend och kommer vara det en tid framöver. Sedan mönstrade plagg (både byxor och toppar), helfärgade kostymer som jag själv kommer köra på och stora halsband och smycken. Snygga smyckade solglasögon tror jag även kommer bli riktigt trendigt. Glöm less is more!
 
 Tack sofia för att du ville svara på frågorna ! :)
#1 - - sofiasmode:

Tack än en gång för den roliga uppgiften. Länkade din blogg i ett inlägg :)

Svar:
Jonna

Till top