Jag tänkte inte heller skriva om det..

Allmänt, tankar / Permalink / 0
Den 8 november avgjordes det som för mig känns som det viktigaste valet under min livstid.
Jag satt i bilen med mamma och hade radion inställd på en kanal för att kunna följa med valet.
Jag bad till gud, jag försökte göra så mycket jag kände att jag kunde, men insåg att jag kan inte påverka så mycket som jag vill den här gången.
Jag fick helt enkelt lita på att det amerikanska folket skulle vara vid sina sinnens fulla bruk och välja rätt.
Jag sov superoroligt natten innan, vaknade och kollade telefonen flera gånger.
Halv 7 slutade jag försöka somna om.
Jag tog opp en live electionsida och då blev jag rädd.
Då stog det ungefär Trump 49% - Clinton 47%
Jag tänkte : NEJNEJNEJ det ändrar ännu, jag vet det.
Men det gjorde det inte. I bilen blev jag så himla ledsen över att höra resultatet på radion.
Jag grät.
Så mycket känslor. Hopplöshet, aggression, förvånad, shockad ....
HUR kan en människa som har så skeva åsikter vinna? Åsikter som skadar andra. Som gör andra illa.
Trots att hans motståndare fick mera röster?
Otroligt åldrat valsätt.
 
Om ni är besvikna med resultatet, vill jag meddela er:
DET ÄR INTE FÖR SENT ÄN!
Snälla, skriv under här, dela och sprid vidare så mycket ni kan.
Att ha Trump som president påverkar alla länder. 
Snälla överväg att skriva under!
 
 
 
https://www.change.org/p/electoral-college-electors-electoral-college-make-hillary-clinton-president-on-december-19?recruiter=636880289&utm_source=share_petition&utm_medium=copylink
Till top