Veckan som gått

Allmänt, Foto, vänner / Permalink / 1
 
Idag är det sista dagen på påsklovet, vilket känns helt okej.
Veckan har varit en bättre sådan och eftersom ni ville läsa mera vardags inlägg så kommer ett här nu.
 
Alla måndagar i denna period är jag ledig. 
Minns faktiskt inte alls vad jag gjorde i måndags.
Nån dag var jag med Wilma på loppis, det kan ha varit då?
Hittade inget att köpa, men det var kul att umgås med Wilmus, så klart.
 
I tisdags hade jag några lektioner och sen träffade jag en saknad Saga.
Vi satt och pratade, och både skratt och tårar fick komma fram.
 
I onsdags hade jag en lektion i skolan kl.13, sen gick jag på stan en stund.
Strax innan 16.00 möttes jag och en annan saknad vän, Ella.
Vi åt på Amarillo och pratade om livet och allt möjligt.
Maten var såklart utmanande för mig, men jag lever ju tydligen så det gick bra.
 
 
 
 
 
I torsdags var jag i skolan, sen tog jag ett gympass och for hem sen. 
Jobbade från 14-21 och somnade ganska fort då jag kommit hem.
 
På långfredag var jag ledig, och for då med mamma till stan och veckohandlade.
Köpte hårfärg x2. En för att bleka bort det mörka och en till för att jämna ut färgen i hela håret.
På kvällen for jag till Miia och vi pratade strunt om världen och skrattade tills vi grät.
Kom hem typ 22.30 och gick så småning om och la mig.
 
  
 
 
I lördags färgade jag håret.
Det lyckades, blev lite fläckigt i underhåret, men det syns inte.
Blev annars riktigt nöjd med resultatet. 
Ville inte ha en STOR förändring utan bara jämna ut så att utväxten får växa ut i lugn och ro,
utan att synas så värst bra.
På lördag hade jag också en enorm partyfeelis och ville ut.
Det händer sällan, så då det händer, då jäklar är det bara att passa på.
Problemet var att ingen annan var lika taggad. Tillslut hade jag ändå smittat av min entusiasm och vi for en hel bil med tjejer till stan med Fontana som mål. Miia, Julia och Victoria följde med och en söndagsmorgon-arbetande Sandra ängel skjutsade oss. Det var en av det roligare kvällarna på länge.
Väl inne på Fontana hittade vi ännu mera saknade övis-vänner och spenderade en hel del tid med dom.
Spelade lite drinking-games och pratade.
Dansade tills vi inte kunde hålla balansen längre och dansade då lite till.
Efter ett tag kom en annan trevlig människa till baren med sina vänner och vi lär ha pratat i över 2 timmar.
Det är underbart med såna människor, eller hur?
Kom hem liiiite för sent/tidigt och klockan var 4 då jag låste ytterdörren inifrån.
 
  
 
 
 
Vaknade ändå kl 07.00 igår och åt frukost med mamma.
Vi gick sedan och sov igen, och vaknade passligt till lunch.
Dagen igår var tung, både fysiskt och psykiskt.
Grät, åt och sov.
Tog en långpromenad med Shelby, städade rummen lite och avslutade dagen med att titta på youtube.
Somnade vid 22.00, och sov hackigt sen dess, men det är mer regel än undantag.
 
Idag ska jag ta en loppisrunda och senare har jag ett viktigt möte, vilket ni får höra mera om senare.
Kram på er alla!
 
#1 - - Mie Evnice:

Hoppas du har haft ett riktigt bra påsklov!

Svar: Joodå! Tack detsamma!:)
Jonna

Till top