"Kära" du..

Allmänt, tankar / Permalink / 0
"Kära du" som igår på nattklubben tog dig friheten att tafsa på mig.
Du som tog dig rättigheter att lägga dina händer på min kropp.
Du som gång på gång sökte upp mig och mina kompisar
efter att jag försökt slita bort dina händer från min kropp, skrikit nej och bokstavligen sprungit ifrån dig.
Du, människa, som igår inte kunde kontrollera dina celler efter för mycket alkohol.
Du som fick mig stå och stirra rakt ut av ångest, mitt på dansgolvet, tills mina vänner frågar om jag är okej.
Du som gjorde mig rädd.
Du som senare får en skrikande upprörd tjej som verkade vara din flickvän att vara arg, orolig
och sårad pga ditt beteende, sedan kramar henne och går in i massan igen, och fortsätter.
 
 
Vill också hälsa du andra människa, som även du lämnade ett ärr på mig och många andra igår.
Du kom fram till mig och mina vänner som efter den förra incidenten dansade så tätt vi bara kunde
och slängde blickar åt höger och vänster för att försäkra oss om att vi var trygga.
Du som lade dina händer på mina höfter och tryckte dig nära mig.
Du som fick mig att springa in i min skara av vänner för att söka skydd.
Du som inte kunde tolerera att jag inte ville "dansa" med dig och därför knuffar mig
så hårt att jag nästan ramlar framåt.
Du som får en knuff tillbaka av mig, som inte accepterar att du förstör för mig och många andra.
Du som sen får en eld i dina ögon och brusar upp och gör dig redo att slå.
Du som i sista sekunden blir stoppad av dina vänner.
Du som startar slagsmål med en annan kille, och tillkallar vakten då han försvarar sig från dig.
Du som låter vakten gripa tag i killen och dra iväg honom , medan hans vänner följer med.
Du som dansade vidare med rent samvete.
 
"Kära ni", jag önskar och ber att ni en dag inser vad ni håller på med. 
Att ni en dag inser att det inte är okej.
Att ni inser att ni inte kommer långt om ni forsätter på samma bana.
Snälla sök hjälp innan nåt mera händer.
Snälla inse att ni kan bättre än så.
 
Du underbara flickvän som oroade dig över din killes handlingar igår, han är inte värd dig.
Det är inte du som ser dum ut nu, det är han.
Du fantastiske kille som stoppade din vän att slå, du är en förebild.
Du förtjänar så mycket mer pålitliga vänner än honom.
Du vän som följde med din oskyldige kompanjon som blir ivägsläpad av vakten, du är så bra.
Ni underbara vänner i mitt sällskap, ni är guldvärda. Utan er hade kvällen inte fungerat.
 
 
 
 
 
Till top